פעילות במרכז

בניית מכונת הנשמה בקוד פתוח 2019 עם תחילת מגפת הקורונה

צוות המרכז הטכנולוגי הצטרף ליוזמה של רס"ן דר' דוד אלקחר מחיל האויר ויחידת החדשנות לפתח מכונות הנשמה לחולי קורנה. 

הימים הם פברואר מרץ 2020 תחילת מגיפת הקורונה והערכות בעקבות מאות מתים בעולם היא שהמגיפה מתפשטת גם בארץ.

עקב במחסור במכונות הנשמה החל דר' אלקחר לרתום אנשים וגופים רבים למיזם שמטרתו בניית מכונות הנשמה פשוטות יחסית אך בטוחות שיסייעו לחולים במצב קל על מנת לשחרר את המכונות הותיקות והיקרות המעטות שקיימות בארץ לטובת החולים שבמצב קשה.

הרעיון המבריק של דר' אלקחר היה לפתח ולייצר מכונה בקוד פתוח לכלל העולם. להיעזר לשם כך במנטורים של קובוצות FIRST בארץ המנוסים בתיכנון וייצור בזמן קצר של מערכת מורכבת כפי שהם עושים כל שנה לקראת השתתפות תחרות הארצית והעולמית..

הייתרון הוא בשילוב מנטורים של קבוצות שמשתתפות בתחרות העולמית FIRST  הוא שניתן להשתמש ברכיבים פשוטים הנמצאים אצל כלל הקבוצות בעולם כ7000 שפעילות כל שנה. אין תלות בייצרן בודד או בספק שלא יכול לעמוד בתנאים. העברת הידע לכלל העולם בקוד פתוח על ידי העלאתו לאינטרנט תאפשר לכל מנחי הקבוצות בכל מדינה לפתח באופן עצמאי ופשוט את המערכת ואף להכניס בה שיפורים. כך בזמן קצר העולם יזכה לשיתוף הפעולה.

במהלך התקופה יוצרו מספר מכונות אך לשמחתנו המוצר הפך למיותר היות והתברר כי הערכות למחסור במכונות הנשמה היו מוגזמות.

בפיתוח מכונות ההנשמה שהתבססה על בלון האמבו המצוי בכלל אמבולנס ובכל מרפאה ומטרתו לתת מענה מידי וידני במקרה חרום ולכן הוא זמין בכל מדינה.

הצטרפו למיזם של רס"ן דוד אלקחר ארגונים רבים ואנשים טובים אשר עבדו לילות כימים והכל בהתנדבות.

חלקם תרמו רכיבים וסייעו בייצור הפריטים.

הגופיים שסייעו ולקחו חלק במייזם יחידה 108 של חיל האויר, FIRST ישראל, מגן דוד אדום, מיקרוסופט, אלון הנדסה, קבוצת הרובוטיקה של בינימינה , קבוצת הרובוטיקה של שהם, מפעל שרמן בעכו, המרכז הטכנולוגי חיפה.

רוצים גם? צרו איתנו קשר

במרכז הטכנולוגי ליזמות חיפה מתקיימות מגוון פעילויות לימודיות חוויתיות המאפשרות להתנסות ולקדם את החינוך למדע הנדסה עיצוב יזמות בשילוב טכנולוגיות חדשניות בסביבה עתירת ידע. האקטונים, ימי חשיפה, השתלמויות מורים, הדרכות מנטורים וסטודנטים. אנו משלבים את פעילות מערכת החינוך עם האקדמיה התעשייה ויזמים.

מנהל/ת בית ספר מחיפה והסביבה

צור איתנו קשר לתיאום פגישת הסבר והתנסות