מידע למנהלים

מידע למנהלי בתי ספר ותעשיינים.

המרכז הטכנולוגי נועד כדי לאפשר לתלמידי המגמות בבתי הספר ללחוות את החלק המעשי של תוכנית הלימודים העיונית אותה למדו בבתי הספר כחלק מתוכנית הלימודים. ההוראה המעשית מתקיימת במרכזים טכנולוגיים מכיוון שלא ניתן להציב את הציוד במתקדם בכל מוסד לימודים שבו קיימת מגמה בגלל היעדר כח אדם המיומן בהפעלתו, מחסור במקום פיזי בבתי הספר ועלויות תחזוקה גבוהות. בנוסף לכך בעזרת הצוות והכלים שברשותו, יאפשר מימוש הלכה למעשה של רעיונות יזמיים נבחרים של תלמידי בי"ס שיבחרו ע"י מנהלי בתי הספר לאחר אישור ע"י ועדה של המרכז הטכנולוגי מימוש רעיונות יזמים, יאפשר לתלמיד להגיע הכי קרוב לעולם האמיתי, תוך כדי גילוי הפערים בין הידע התאורטי שרכש לעולם המעשה המרכז הטכנולוגי ממן את כל העלויות הכרוכות בתהליך ההוראה וההתנסות של התלמידים המגיעים למרכז הטכנולוגי היתרונות למנהל בית הספר השולח תלמידים ללמוד במרכז הטכנולוגי ומנהלים בתחום האקדמיה והתעשייה

מימון

המרכז הטכנולוגי ממן את כל העלויות הכרוכות  בתהליך ההוראה וההתנסות של התלמידים המגיעים למרכז הטכנולוגי ובככל זה את: 

  • עלויות  שעות  ההוראה של צוות מורי המרכז הכוללות את החלק ההתנסותי של תוכנית הלימוד.
  • עלות חומרי הגלם הנדרשים במהלך השנה לתרגולים ולבניית פרויקטי הגמר.
  • עלות ההסעות של התלמידים למרכז הטכנולוגי. – ממומן על ידי הרשות.
  • לתלמידים יש מקצוע בחירה נוסף למגוון מקצועות הלימוד בבית הספר ללא צורך של בית הספר לרגוש ציוד למעבדות חדישות ולתחזק אותו.

התלמידים שיבחרו בכך יכולים להמשיך ללמוד במסגרת העתודה האקדמאית ברצף מהתיכון לקראת תואר הנדסאי או מהנדס. (* מותנה גם באישור רשויות הצבא). יש ביקוש רב לבוגרי מקצועות אלו בצה"ל ויתרון המאפשר לכל מי שבחר/ה במסלול זה לצבור ניסיון מעשי במהלך השרות הצבאי.

התלמידים לומדים בסביבה עתירת טכנולוגיה וכך נחשפים לעולם החידושים והטכנולוגיה המתקדמת במקביל ובנוסף ללימוד כל המקצועות הנלמדים לקראת בתיכון אשר הינם חלק ממקצועות בחינות הבגרות כמו המקצועות הטכנולוגיים.

מה נדרש?

מה נדרש ממנהל בית הספר כדי לשלוח את תלמידיו במרכז הטכנולוגי?
בבית הספר צריכה להיות מגמה בתחום הנלמד במרכז הטכנולוגי, כך שאם קיימת מגמה בבית הספר על מנת שהתלמידים יגיעו להתנסות המעשית  במרכז  הטכנולוגי נדרש לתאם את מערכת השעות.

אם אין בבית הספר מגמה כגון עיצוב מוצר, מכטרוניקה, מערכות יצור ממוחשבות או אלקטרוניקה מנהל בית הספר באמצעות המפמ"ר של המקצוע מגיש בקשה לפתיחת מגמה כך שיוכל לקיים את התהליך.

מידע בנושא תוכנית הלימודים ויחידות הבגרות בכל מגמה נמצאים לתכני האתר של המגמות.

המפמרי"ם של משרד החינוך במקצועות הנלמדים במרכז ובהם עיצוב מוצר, מכטרוניקה, מערכות יצור ממוחשבות ואלקטרוניקה הם:

דר' ירון דופלט, נעמה כץ (עינת קריצמן נמצאת בחל"ת}

היתרון

היתרון למנהל מתעשייה הרוכש את שירותי ההדרכה של המרכז הטכנולוגי עבור צוות העובדים שלו יתרונות רבים:

 

  • הכשרת העובדים בתחום שנבחר על פי תוכנית הלימודים שתבנה בהתאמה לצרכי הפירמה.
  • התרגול נעשה על ציוד המרכז הטכנולוגי אין צורך להשבית את אמצעי הייצור של המפעל. ניתן לשלב גם בסיום ההכשרה את ההתאמות לציוד המפעל על ידי תרגולים קצרי מועד כדי לסגור את ההפרש בטכניקות ההפעלה.
  • העובדים מעריכים בהשקעה בהון האנושי שמבצעת ההנהלה בעובדים.
  • העשרת ידע של העובדים מתרחבת  ומשפרת את תפוקות המפעל.

מנהל/ת בית ספר מחיפה והסביבה

צור איתנו קשר לתיאום פגישת הסבר והתנסות